جدیدترین و آخرین اخبار فرهنگی| خبرخوان فرهنگی

Loading fehamnews خبر فهام
فرهنگی
🔺 جلسه مشترک دستگاه دیپلماسی و نهادهای مرتبط با حج در وزارت امور خارجه

🔺 جلسه مشترک دستگاه دیپلماسی و نهادهای مرتبط با حج در وزارت امور خارجه 2

🔹 جلسه مشورتی مشترک وزارت امور خارجه، بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج زیارت و دیگر نهادهای ذیربط با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام والمسلمین نواب رئیس بعثه مقام معظم رهبری، حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و مدیران ارشد سایر دستگاه‌های ذیربط برگزار شد.

 1403/02/25 22:59

🔺 برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی هنری مباهله 6

🔹 معاون اجرایی و برنامه‌ریزی بنیاد بین‌المللی غدیر گفت: نخستین جشنواره فرهنگی هنری مباهله را در سطح ملی با هدف تولید محتوا‌های فرهنگی و هنری توسط فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی و اصحاب فرهنگ و هنر برگزار می‌شود.

 1403/02/25 22:37
🔺 تهدید زنان سینماگر به انتشار فهرست ۱۰ مرد متجاوز سینما

🔺 تهدید زنان سینماگر به انتشار فهرست ۱۰ مرد متجاوز سینما 5

🔹 کن هفتادوهفتم در شرایطی از امروز افتتاح می‌شود که مهره‌های بسیاری برای تجربه یک دوره خوب در چنته دارد؛ اما یک حاشیه می‌تواند هر چه موفقیت احتمالی را همچون آبی بر آتش باشد، تهدید گروهی از زنان سینماگر به انتشار فهرست ۱۰ مرد متجاوز سینما در آستانه برگزاری جشنواره، که کن ۲۰۲۴ را کن‌فیکون خواهد کرد.

 1403/02/25 20:41

🔺 اظهارات وزیر فرهنگ درباره پخش فیلم قبل از دریافت مجوز 7

🔹 اسماعیلی تصریح کرد: اخیرا دو سه مورد فیلمبرداری بدون مجوز صورت گرفته که جای گلایه از برخی دستگاه‌ها هست، ولی با نظارت صورت گرفته، حتی سر صحنه جلوی ادامه کار را گرفته‌ایم؛ در یک مورد اخیر، گفتم این فیلم همه خط قرمز‌ها را زیر پا گذاشته و دستور برخورد هم دادم.

 1403/02/25 18:45
🔺 نبرد رستم و سهراب این بار در میدان صحنه + تیزر

🔺 نبرد رستم و سهراب این بار در میدان صحنه + تیزر 9

🔹 همزمان با سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی نخستین تیزر نمایش «نبرد رستم و سهراب» به کارگردانی حسین پارسایی، تهیه کنندگی سید محمود شبیری و حسین پارسایی منتشر شد. 

 1403/02/25 15:28
🔺  وزیر ارشاد: اجازه پخش فیلم قبل از مجوز را نمی‌دهم/  کنایه اسماعیلی به نظارت غیر یکپارچه آثار نمایشی در ایران

🔺  وزیر ارشاد: اجازه پخش فیلم قبل از مجوز را نمی‌دهم/ کنایه اسماعیلی به نظارت غیر یکپارچه آثار نمایشی در ایران 13

🔹 محمدمهدی اسماعیلی برنامه تلویزیونی «جهان آرا» مطالبی را درباره ممنوعیت نمایش عمومی و ارسال فیلم به جشنواره‌های خارجی قبل از اخذ مجوز و همچنین نظارت بر پلتفرم های شبکه نمایش خانگی بیان کرد و افزود: در حکمرانی یکپارچه باید این نظارت بر عهده وزارت ارشاد باشد.

 1403/02/25 14:46
🔺 رونمایی از الواح هخامنشی و آثار کم‌تر دیده‌شده از تاریخ ایران

🔺 رونمایی از الواح هخامنشی و آثار کم‌تر دیده‌شده از تاریخ ایران 8

🔹 الواح هخامنشی استردادشده از آمریکا به ایران، به همراه مجموعه‌ای از آثار تاریخی کم‌تر دیده‌شده از موزه ملی ایران، همزمان با هفته میراث فرهنگی رونمایی می‌شود.

 1403/02/25 14:38
🔺 سیاستگذاران دوازدهمین دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران معرفی شدند

🔺 سیاستگذاران دوازدهمین دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران معرفی شدند 10

🔹 محمد خراسانی‌زاده، مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور احکامی، اعضای شورای سیاست‌گذاری دوازدهمین دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران را منصوب کرد.

 1403/02/25 12:32
🔺 کن ۲۰۲۴ کُن‌فیکون می‌شود؟

🔺 کن ۲۰۲۴ کُن‌فیکون می‌شود؟ 17

🔹 کن هفتادوهفتم در شرایطی از امروز افتتاح می‌شود که مهره‌های بسیاری برای تجربه یک دوره خوب در چنته دارد؛ اما یک حاشیه می‌تواند هر چه موفقیت‌ احتمالی را همچون آبی بر آتش باشد، تهدید گروهی از زنان سینماگر به انتشار فهرست ۱۰ مرد متجاوز سینما در آستانه برگزاری جشنواره، که کن ۲۰۲۴ را کن‌فیکون خواهد کرد.

 1403/02/25 08:25
🔺 در سینما و تئاتر چه خبر است؟

🔺 در سینما و تئاتر چه خبر است؟ 11

🔹 انتشار گزارشی از عملکرد تماشاخانه ایرانشهر و آغاز پیش فروش نمایش «آرت» به کارگردانی علیرضا کوشک‌جلالی و نمایش فیلم «بیدار شو آرزو» کیانوش عیاری از تازه‌ترین خبرهای دریافتی سینما و تئاتر است.

 1403/02/24 18:37
🔺 دستور وزیر فرهنگ برای ایجاد قرارگاه حفظ قرآن در استان‌های کشور

🔺 دستور وزیر فرهنگ برای ایجاد قرارگاه حفظ قرآن در استان‌های کشور 13

🔹 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی ویدئویی به «گردهمایی روسای گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها» تاکید کرد: ایجاد قرارگاه حفظ قرآن باید در استان‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

 1403/02/24 17:10

🔺 ضرورت ذائقه‌شناسی مخاطب قبل از تولید محتوا در حوزه دفاع مقدس/ پشتیبانی زنان و همسران رزمندگان پایه پیروزی‌ها در جنگ تحمیلی 17

🔹 امیر سهرابی در بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب تهران بر ضرورت ذائقه‌شناسی مخاطب قبل از تولید محتوا در حوزه دفاع مقدس و پرداخت هنرمندانه و خلاقانه نسبت به تبیین نقش پشتیبانی زنان و همسران رزمندگان به عنوان پایه پیروزی‌ها در جنگ تحمیلی تاکید کرد.

 1403/02/24 15:24
🔺 چرا «پرویز مشکاتیان» مهم است؟

🔺 چرا «پرویز مشکاتیان» مهم است؟ 14

🔹 اگر بخواهیم آهنگسازان برتر موسیقی ایران را نام ببریم، به احتمال زیاد پرویز مشکاتیان یکی از آن آهنگسازان خواهد بود. آهنگسازی که آثار شاهکار بسیاری را با همکاری هنرمندان حرفه‌ای موسیقی هم‌دوره خود خلق کرده است. یکی از این آثار شاهکار اما آلبوم موسیقی «دودِ عود» با صدای محمدرضا شجریان و تنظیم کامبیز روشن‌روان است که امروزه هنوز هم همایون شجریان در کنسرت‌های خود تصنیف «دود عود» را اجرا می‌کند و با استقبال بسیاری هم رو به رو می‌شود.

 1403/02/24 13:56

🔺 سینمای مستند گرفتار معرفی شخصیت‌ها بود/تامین مالی؛ مساله اصلی تولید+ فیلم 10

🔹 تهیه‌کننده پیشکسوت سینما گفت: سینمای مستند گرفتار معرفی شخصیت‌ها بود، اما دو سالی است که از این ورطه درآمده و درباره مسائل جدید صحبت می‌کند.

 1403/02/24 08:44
🔺 بوی تغییر معاون سینمایی وزارت ارشاد می‌آید؟

🔺 بوی تغییر معاون سینمایی وزارت ارشاد می‌آید؟ 17

🔹 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی و سمعی بصری را با حفظ سمت به عنوان دبیر چهل‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر منصوب کرد.

 1403/02/24 06:59

🔺 «آقای ایرانشهر» در غرفه انتشارات انقلاب اسلامی 25

🔹 «آقای ایرانشهر» سفرنامه‌ای است که در آن خاطرات حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در دوران تبعید به قلم راوی «رحیم مخدومی» به رشته نگارش درآمده و انتشارات انقلاب اسلامی، وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای آن را منتشر کرده و چاپ دوم آن زمستان ۱۴۰۲ منتشر شده است.

 1403/02/24 02:00
🔺 پشت پرده حذف سریال «حشاشین» و خبرهایی از هوتن شکیبا و محمد بحرانی

🔺 پشت پرده حذف سریال «حشاشین» و خبرهایی از هوتن شکیبا و محمد بحرانی 22

🔹 پاسخ وزیر ارشاد درباره ساخت فیلم بدون مجوز رسول‌اف، تغییر دبیر جشنواره فیلم فجر، جشنواره کن در آستانه یک افشاگری بزرگ، جزئیات برگزاری سوگواره بین‌المللی سفینهالنجاه، خبرهایی از نمایشگاه کتاب، رونمایی از تابلویی برای امام رضا(ع)، پشت پرده سریال حشاشین، توضیحاتی درباره مجموعه موسی(ع) و... از جمله اخبار امروز فرهنگی هنری ایسنا بودند.

 1403/02/23 22:09

🔺 قزوه: با هیچ خواننده ای مشکل نداریم+ فیلم 10

🔹 رئیس مرکز شعر و موسیقی و سرود صدا و سیما گفت: ما با هیچ کدام از خوانندگان و فعالان موسیقی کشور مشکلی نداریم و همه را دعوت می‌کنیم که تشریف بیاورند و مرکز موسیقی و شعر صداوسیما خانه آنها و متعلق به آنهاست و می‌توانند آثاری تولید کنند.

 1403/02/23 17:51
🔺 خبرهای رسیده سینما و تئاتر را بخوانید

🔺 خبرهای رسیده سینما و تئاتر را بخوانید 18

🔹 اجرای نمایش «زنبور» در مرکز تئاتر مولوی، رونمایی از پوستر نمایش «بیرون پشت در»، اجرای نمایش «آثار هفتمین بارش»، گزارش آمار تماشاخانه ایرانشهر، نمایش نسخه مرمت شده «فردوسی» و «شبح کژدم» و... از جمله خبرهای دریافتی سینما و تئاتر است.

 1403/02/23 16:57
🔺 آغاز برنامه «جهش تولید دانش‌بنیان» با ۸ بسته حمایتی

🔺 آغاز برنامه «جهش تولید دانش‌بنیان» با ۸ بسته حمایتی 26

🔹 رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این صندوق در راستای تحقق شعار سال، برنامه حمایتی تحت عنوان «جهش تولید دانش‌بنیان» را برنامه‌ریزی کرده و شرکت‌های دانش‌بنیان مشمول می‌توانند تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات بانکی بهره‌مند شوند.

 1403/02/23 15:44
🔺 ۸ سریال کره‌ای که طرفداران «کِی‌پاپ» نباید از دست بدهند

🔺 ۸ سریال کره‌ای که طرفداران «کِی‌پاپ» نباید از دست بدهند 17

🔹 یکی از موضوعات پرطرفدار در سریال‌های کره‌ای، دنیای جذاب آیدل‌ها، کی‌پاپ و صنعت موسیقی است. این سریال‌ها با نمایش مستقیم زندگی ستاره‌های موسیقی کره‌ای، به تجربه‌ای به‌یادماندنی برای مخاطبان تبدیل می‌شوند.

 1403/02/23 08:47
🔺 گزارش یک تولد، ماجرای یک سریال ناتمام و آزمایش تاکسی پرنده در حج

🔺 گزارش یک تولد، ماجرای یک سریال ناتمام و آزمایش تاکسی پرنده در حج 30

🔹 خبرهایی از نمایشگاه کتاب، حمایت سینماگران از اعتصاب در جشنواره کن، صحبت‌های کیانوش عیاری در جشن تولدش، راهنمایی برای گالری‌گردها، چرا آهنگسازان زن پُرکار نیستند؟، کشف یک گور تاریخی در عملیات راه‌سازی اردبیل، تلاش برای تولید سریال «پا به ماه» و... از جمله اخبار امروز فرهنگی هنری ایسنا بودند.

 1403/02/22 21:18
🔺 جزئیات بازگشت مهران مدیری به تلویزیون با یک سریال طنز

🔺 جزئیات بازگشت مهران مدیری به تلویزیون با یک سریال طنز 21

🔹 به نظر می‌رسد ساخت سریال جدید مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی با عنوان «پدر قهوه» منتفی شده چرا که مدیر گروه طنز سیما فیلم خبر داده که مهران مدیری با یک سریال کمدی به تلویزیون می‌آید.

 1403/02/22 17:56

🔺 فرح‌بخش بعد از ۸ سال با «رکب» به کارگردانی برمی‌گردد/ سجادی‌حسینی در مسیر «تونل وحشت» 15

🔹 کاوه سجادی حسینی، محمدحسین فرحبخش و حسین زندباف سه تهیه‌کننده‌ای هستند که برای دریافت پروانه ساخت سه فیلم جدید درخواست خودشان را به شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی ارائه کرده‌اند.

 1403/02/22 14:25
🔺 گپی با آهنگساز «شازده‌کوچولو» / چرا آهنگسازان زن پُرکار نیستند؟

🔺 گپی با آهنگساز «شازده‌کوچولو» / چرا آهنگسازان زن پُرکار نیستند؟ 21

🔹 میدیا هاشمی که به تازگی آهنگسازی نمایش موزیکال «شازده کوچلو» را برعهده داشته است به شرح چگونگی ساخت موسیقی این نمایش، فعالیت زنان آهنگساز در ایران و رسالت موسیقیدان‌های ایرانی مقیم خارج از ایران پرداخت.

 1403/02/22 10:28
🔺 کهن‌سال‌ترین حاجی ایرانی چند سال دارد؟ + ویدئو

🔺 کهن‌سال‌ترین حاجی ایرانی چند سال دارد؟ + ویدئو 31

🔹 مدیر امور اهل سنت بعثه از حضور حدود ۱۲ هزار نفر زائر اهل سنت از ایران در حج تمتع ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: کهن‌سال‌ترین زائر با ۱۱۲ سال از کردستان در حج امسال حضور دارد.

 1403/02/22 09:42
🔺 تصویری از خانم بازیگر در یک مهمانی در استانبول/ عکس

🔺 تصویری از خانم بازیگر در یک مهمانی در استانبول/ عکس 40

🔹 هانده ارچل، سوپراستار سینمای ترکیه و بازیگر نقش کیمیا خاتون در فیلم مست عشق به تازگی تصویری متفاوت از تیپ و ژست ساده اش در یک مهمانی دوستانه در استانبول منتشر کرده است.

 1403/02/21 23:19

🔺 حضرت معصومه (س) پرچم انقلاب اجتماعی را در زمان خود برافراشت 17

🔹 عضو مجلس خبرگان رهبری از حرم دختر موسی بن جعفر (ع) به عنوان فرصتی کم نظیر برای اصلاح فرهنگ کشور یاد کرد و گفت: حضرت فاطمه معصومه (س) پرچم انقلاب اجتماعی را در زمان خود بلند کرد.

 1403/02/21 17:57

🔺 موزه ملی دفاع مقدس ۴۷ اثر جدید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌کند 22

🔹 مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: از سال ۱۳۹۳ تاکنون ۱۳۴ عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت از سوی موزه منتشر شده که ۴۷ عنوان آن جدید است که در نمایشگاه تهران رونمایی می‌شود.

 1403/02/21 11:23
🔺 عرضه مجموعه ۳۳ جلدی آثار همایش بین المللی ابوطالب(ع) در نمایشگاه کتاب تهران

🔺 عرضه مجموعه ۳۳ جلدی آثار همایش بین المللی ابوطالب(ع) در نمایشگاه کتاب تهران 28

🔹 انتشارات مجمع جهانی اهل بیت با عرضه ۱۵۰ عنوان از تازه‌های آثار نشر خود به زبان‌های مختلف، از جمله مجموعه ۳۳ جلدی آثار همایش بین المللی ابوطالب (ع) در سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شرکت کرده است.

 1403/02/21 08:33
سرخط خبر جدیدترین و آخرین اخبار فرهنگی| خبرخوان فرهنگی

تاریخچه خبر جدیدترین و آخرین اخبار فرهنگی| خبرخوان فرهنگی

تصاویر خبری جدیدترین و آخرین اخبار فرهنگی| خبرخوان فرهنگی
🔺 جلسه مشترک دستگاه دیپلماسی و نهادهای مرتبط با حج در وزارت امور خارجه
🔺 تهدید زنان سینماگر به انتشار فهرست ۱۰ مرد متجاوز سینما
🔺 نبرد رستم و سهراب این بار در میدان صحنه + تیزر
🔺  وزیر ارشاد: اجازه پخش فیلم قبل از مجوز را نمی‌دهم/  کنایه اسماعیلی به نظارت غیر یکپارچه آثار نمایشی در ایران
🔺 رونمایی از الواح هخامنشی و آثار کم‌تر دیده‌شده از تاریخ ایران
🔺 سیاستگذاران دوازدهمین دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران معرفی شدند
🔺 کن ۲۰۲۴ کُن‌فیکون می‌شود؟
🔺 در سینما و تئاتر چه خبر است؟
🔺 دستور وزیر فرهنگ برای ایجاد قرارگاه حفظ قرآن در استان‌های کشور
🔺 چرا «پرویز مشکاتیان» مهم است؟
🔺 بوی تغییر معاون سینمایی وزارت ارشاد می‌آید؟
🔺 پشت پرده حذف سریال «حشاشین» و خبرهایی از هوتن شکیبا و محمد بحرانی
popup